Som nytt

På JYSK sa jag: - Med tanke på den långa leveranstiden så kunde det vara befogat med en liten prissänkning. Mannen blev fnissig och tvungen att gå åt sidan, för att jag "lät så formell". Det är väl arvet efter farsgubben, han kan ju sånt där. Det blev i alla fall femton procents rabatt, och det får väl vara godkänt, tycker jag. Det gamla bordet är isärskruvat och står på balkongen i väntan på något bättre, och det nya bordet och stolarna (som jag egenhändigt skruvat ihop i mitt anletes svett) pryder så vackert sin plats. Tavellisten från Indiska (av syrran i julklapp) blev pricken över i. Vi har firat med te och tryffel. Eller, jag drack te, mannen slog på stort och satte på kaffe åt sig. Passade på att bränna ner det sista av ljusen i adventsljusstaken också. Och se bara, så fint det blev!

efter
image48

före
                                                  

1 kommentar
Susanne/mamma

Det blev ju jättefint och pruta går tydligen bra även i Sverige... Kram