Känner mig så himla nyttig!

Vad är det för dag idag? Onsdag. Och vad är onsdag för dag? Jaa, inte discodag i alla fall. Men mötesdag, möten i mängder på praktikplatsen. Och idag fick jag ta ett kontaktmannasamtal alldeles själv! och det gick alldeles bra också. Han hade lite att prata om, jag kände faktiskt att jag gjorde en skillnad. Senare, just innan jag gick hem, var jag och sa gonatt och frågade hur det var. Han hade rett upp vissa saker med vissa personer och det kändes bättre. "Det kändes bättre efter jag hade pratat med dig". Visst är det sådant som gör det så värt det?

Inte nog med det. Det var en ny vikarie på plats också, och gick bredvid idag på eftermiddagen. Och JAG kunde berätta en massa saker för henne, som om jag hade koll på stället eller nåt! Det kändes riktigt skönt. Jag har ändå lärt mig en del. Det är ju inte klokt egentligen, hur förvirrad man var precis i början...

Nu ska jag ge mig på äventyret att ominstallera typ allting på min dator, och hoppas att den bestämmer sig för att förbli vid liv sen. Önska mig lycka till.

0 kommentarer