Plugg, plugg, plugg

Känns som allt är plugg nu. Föreläsning på boken idag, alltså samma som jag inte fått tag på. Imorn ska gruppen träffas och förbereda för fredag, då vi har seminarium på den, med den stenhårda kursansvarige läraren. Känns som man vill va påläst då. Så - idag lånade jag faktiskt hem boken (reserverade den på biblioteket) och nu sitter jag och läser ett kapitel som jag egentligen inte är tvungen att läsa, alla för min bildnings skull (jaa, det lät ju fint i alla fall).
 Fryser som en liten gnu idag igen. Smög i hemlighet ut i vardagsrummet igår kväll och bytte ut kudden mot en av soffkuddarna. Hade ju tänkt ta med min egen denna gång, men det glömdes, förstås. Soffkudden är hyfsad i alla fall. 
 Längtar efter mannen nu. Som han brukar säga, "man blir ju van", ha. Höjden av romantik, eller hur? Men van blir man, och nu har min vana mannen varit ovant lång borta under ovanligt lång tid.

Undrar förresten varifrån det där uttrycket "som en gnu" kommer ifrån.


image62
Trött som en gnu?
0 kommentarer