Fruktfika

Jag har hemtentat idag! Okej, kanske inte så mycket som jag borde, men dagen är ju å andra sidan inte riktigt slut än.

Fröken S har varit här på fyrafika. Hon var så jätteduktig och sockerfastade innan påsk, men under helgen har hon visst ätit upp sig igen. Sockerfritt lät ju ändå väldigt fint och bra, så jag laddade upp med digestive och exotisk frukt. Och te, så klart. Och Philadelphia ost. Okej, inte så nyttigt kanske, men tysan så gott.

Österrikiskans mann for igår. Hon har mått dåligt i över en månad och strax innan han kom hit fick hon reda på att det var brist på vitamin B12. Tänk att en liten vitamin kan ställa till med så mycket. Häromdan kunde hon visst knappt gå ens och de åkte till akuten. Så det var ju på sätt och vis bra tajming att han var här precis nu. Nu får hon injektioner av den där vitaminen, men det kan visst ta lång tid att återhämta sig från sånt. Jag kommer att sakna den schönes mädchen när jag flyttar ut härifrån om ett par veckor. Hon är ju en pärla.
2 kommentarer
Susanne

Flyttar du snart? Trodde du skulle vara kvar hela terminen. Är du hemma i morgon kväll? Kram

Jenny

skulle jag kunna få din mail adress så kan jag skicka min nya blogg till dig. Om du inte vill ge ut din mail adress så kan du sända till mig på [email protected]