På jobbet

Man skulle ju kunna tro att det skulle vara massor att göra när man har varit sjuk en dag. Ibland har jag så lite så att jag börjar undra om det är en massa saker jag helt enkelt har glömt bort att göra. Det är ju en skrämmande tanke. Eller så beror det på att mina effektiva kolleger skött allting så bra. Det är nog det mest troliga. Mina kolleger. Mina socialsekreterarkolleger. Vuxet. Jag skulle tro att den största vuxenpoängen man får i livet är den som trillar ner när man slutar räkna vuxenpoäng. Jag fasar för den dagen.

Jag har min nya kofta på mig idag. Inte så mycket en vuxenkofta kanske. Skjortan och det där vågade jag mig inte på. Bråttom var det imorse också. Mannen, som är jourledig, väckte mig med orden "Skulle du inte jobba idag?" Va? Gaaah, vad är klockan?? Bästa sättet att börja morgonen på. Halv nio var hon. Nio var jag på jobbet, duschad och allt. Tur att det är nära. Tur också att det slutade hagla, eftersom jag ska hojla iväg till kiropraktorn direkt efter kneget. (Kom att tänka på vad träffsäkert "extraknäck" blir om man frilansar som kiropraktor. Men det blir ju nästan ett pappaskämt, så det sa jag inte högt.) Och om det regnar mera så har mannen sms-ledes erbjudit mig sina tjänster medelst bil. Han är allt inte så pjåkig.

Jag misstänker att jag genomgår någon slags vuxenkris.
3 kommentarer
amalia

Halvägs till 50...

Mamman

Vill gärna se ett foto av dig i vuxenkläder.Har du föresten sett programmet från soc. i Sala? Kram modern

Sys

A men pappaskämt har ju trots allt en stor charm

EXTRAKNÄCK HÖHÖHÖHÖHÖ