En bra och en dålig

Idag på jobbet hände en bra och en dålig grej.

Den dåliga:

Jag hade en person på besök som lämnade en inte alls så trevlig lukt efter sig, så jag öppnade fönstret, en liiiiten, liten springa. Typ två timmar senare blåste det till och fönstret slog ner alla mina fyra blomkrukor i golvet. Jord och lecakulor for all världens väg och en av krukorna gick sönder. Det är trist att sopa jord.


Den bra:

Chefen (tjefen) sa på fikarasten att han har skrutit om mig för ledningsgruppen, för att jag så duktigt har översatt ett par dokument till engelska. Jag frågade om jag får löneökning nu. Han sa att jag kanske kan få en stjärna på lönebeskedet.


Det där sista, att jag inte får påökt är ju inte så bra förstås. Men jag har blivit skruten om!
1 kommentar
Anonym

Å du hade väl nyss fyllt på lecakulor? Men det var ju bra att bara en kruka gick sönder.Å roligt med beröm. Kram