Igår fick vi veta vilka som sökt chefstjänsten

Inatt drömde jag att det var nån slags avskedsutflyktsarrangemang för chefen (tjefen). Vi var i ett hus där en av de andra cheferna (som för övrigt påminner mig något alldeles fantastiskt mycket om gubben Pettsson) väntade på sin dejt. Dejtbruttans rosa-svarta plastiga jättehöga klackskor stod där och väntade på henne. Jag provade dom, men då blev Pettson-chefen arg. Sen åkte chefen-tjefen och jag kana nerför en jättelång backe i kvällsmörkret och jag kände hur riktigt tråkigt det skulle bli att han skulle sluta.


Det kan tänkas att man har hela sitt anseende som insats när man berättar om såna här knäppa drömmar. Men vad gör man inte för att roa sin omgivning..?


För övrigt har jag fått beröm i överflöd för den fina informationen till kollegerna förra veckan. Känns ju finfinemang att kunna bidra med kunskap till kollegerna som har jobbat 20 år längre än jag. Topp!
2 kommentarer
mamman

Beröm är bra! Gör gott i hjärtat och för självförtroendet. Ser fram mot helgen gumman. Kramar

den farliga

Haha! Jag ser framför mig när du testar de där skorna!