Eftertrött nu liksom

Helgen i Sala var kanoners! Det började med att jag fick bilskjuts från Västerås, sen var det i och för sig lite snopet att huset stod helt tomt när jag kom hem till Emmylund, men Mor och Bror dök upp ganska snart. Sen kväll förstås. I lördags var Den kära Modern och jag på plats i Gallerian vid tio och passade på att shoppa loss lite, sen lunch och efter det lät jag mig gladeligen nyttjas som fri arbetskraft för skivförsäljning. Fick tillfälle att äntligen stifta bekantksap med deras nya basist, en mycket angenäm ung herre. Midnight Scraper gjorde en finfin spelning och Frida Öhrn var med och gästade, hon är med i en duett på nya skivan. Grym röst, den kvinnan!  

Kvällen innebar Sala Stadshotell, även kallat Hottan, eftersom det är ett så grymt hett ställe. I alla fall det hetaste i Sala. Det enda heta i Sala. Det enda i Sala. Okej, Hotellet är väldigt svalt, bildligt i alla fall. Midnight Scraper däremot var grymhete och gjorde en superspelning! Sebastian Karlsson gästade på kvällen också, finfinemang!

Dessutom var det ju klassåterträff tidigare på kvällen, som jag visserligen skippade, men det var ju en rätt stor drös gamla klasspolare på plats. Kul att se dom där man inte har sett på tider och evigheter! 





0 kommentarer