Prosint

Igår kväll kom vi alltså hem från Stockholm. Förkylningen hade mig i sitt grepp redan på morgonen, så vi la ner den ursprungliga planen (ta fram barnasinnet och vinna tusen kilo choklad på Gröna Lund) och tog en långsam förmiddag med läsning för mannen och varmt bad för mig.

Stockholmshelgen i övrigt var verkligen toppenfinemang! Det var på tiden att äntligen få dansa lite, och söstra mi är sannerligen ett toppenfint danssällskap. Mannen inte lika mycket, men han skrattade lite åt oss i alla fall, så helt tråkigt hade han inte. Lite oväntat träffade vi en kantor från Sala när han stack in huvudet och spanade in salsagolvet (ANDRA gången det händer min syster, alltså att hon träffar på en salakantor på lokal - vem blir det nästa gång, Alkstål...?). Han blev inte så långvarig däremot, tog sin ryggsäck och försvann snart igen. Misterioso.

Shoppa hann jag som sagt också göra, finfina lädersandaler! Lederbalsam rekommenderades. Och i måndags kväll bjöd syrran på prima krubb på ett munkställe (som väl hette Monk's, rätt å slätt?). Mannen fick prova en halvmeter öl och gjorde djupsinniga kommentarer om de olika sorterna (det här är liksom mer... smak. Och det här är mer... ... ... ... ...en annan smak.)

Idag har jag kollat på Hemliga prinsar på svtplay i sällskap med ganska många näsdukar. Rekommenderas (prinsarna alltså, inte näsdukarna. Utom vid redan existerande förkylning, då är det ju inte så dumt att ha)! Det var finfin underhållning. Ser med spänning fram emot sista avsnittet.

Tills imorgon är planen att jag ska vara alldeles frisk igen, ty då ska vankas vätterutflykt. Vi får väl se hur det går.
1 kommentar
nämnda syster

Dessutom var förra kantorn på stället Havanna i Umeå och den här på club Havana...