Värmlandshelg

I helgen var vi i Värmland, hos Mi med Make. Bland det högkvalitativaste som finns måste ju vara när man har så gott sällskap att man kan krypa ihop i en soffa nästan en hel helg och ändå känna att man använder tiden fantastiskt väl. Topp!

Fast vi har inte bara varit lata, nejdå. Vi har inlett skidsäsongen med 2,6 kilometer, i Torsbytunneln. Torsbytunneln är ett sånt där ställe som elitidrottare från stora delar av Sverige och Norge åker till för att kunna träna innan det kommit snö utanför tunneln. Dom och så framtidens stora OS-guldhopp. Och så jag. Jag kände mig som ett ufo. Som tur var fanns det gott om plats för omkörning. Jag hade viss stoppeffekt... (Fast jag körde faktiskt om en person i skidklubbskläder!! Visserligen en tös i sisådär femårsåldern, men det behöver man ju inte nämna...). Lite avtog ufo-känslan precis när vi gick, för då kom det in en gorilla i skidtunneln. Det var ändå lite tröstande, på något sätt.

Vi fick också nöjet att inspektera värmlandsfolkets hus och stifta bekantskap med en liten kattunge som flyttade hem till dem i lördags. Jag är avundsjuk.
4 kommentarer
Fastern

Jag är imponerad....skulle också behöva öva i en tunnel för att slippa bli sedd, hela vintern dessutom. Kattunge låter väldigt mysigt.

sys

Den ömma modern tycks inte ha släktskapen riktigt klart för sig eller...? Jag känner mig nöjd med min hypotes med Torsbytunneln som jag värkte fram på väg till jobbet i morse. Enkelt, min käre Watson eller hur var det? :)

svärmor

Det bådar gott för skidsäsongen. Ser fram emot att gå på tur med er!

den farliga

jag är också mäkta imponerad! Jag fixar ju inte ens 500 meter! Jag röstar för en kattunge!