Semestern som äntligen blev av - Del 1

Så var det den där semestern som vi sent omsider äntligen hade (hurra, hurra!). Den började ju fint i Stockholm, sen var vi inte mycket mer än hemma och vände innan det bara ut på typ en hel liten roadtrip, Gotland-Sala-Värmland. 

Gotland var väldigt spännande. Jag hade nämligen nöjet att på denna vackra ö träffa lillebrors flickvän för första gången, och det var verkligen på tiden, för dom har hängt ihop bortåt ett och ett halvt år nu. Och hon va fin! Jag hade väl inte trott nåt annat, ska tilläggas, han har ju haft fin smak förr, pojken. Hon är vacker och mörk och pratar norrländska (och norska, fast inte om man ber henne). 

Bror och hans fina tös har hyrt sig ett torp strax utanför Roma och där ska de bli nu i ett år, medan broren ägnar sig åt mer fotostudier och tösen åt mer genusvetarstudier på distans. Kamin och allt, och gäststuga därtill! Inte så illa. Gotlandsdagarna ägnades åt bland annat biljard (vi var alla lika usla denna dag), grill och bad (inte jag, jag frös), tedrickning (behöver väl knappast nämnas) och slagskepp (som är en mer intrikat variant av sänka skepp och gravt vanebildande därtill). Jag vann några gånger, men det KAN ha varit för att jag kryssade i fel rutor. Brorsan var lycklig över att jag hade med mig felan och han lärde sig väl på två dar ungefär vad jag lärt mig på två månader. Jag säger som Nalle Puh: Somliga kan och somliga kan inte, så är det. 


   



 

4 kommentarer
mamman hela dan

Så trevligt med lite semester här...Du är allt för sträng mot dig själv när det gäller spelandet, du är ju jätteduktig.

den farliga

finfint ju!

Em

Ja, fiolsträng!

mamman hela dan

Ha, ha...