Stenhårt

Äntligen färdigt! Det fattades några stenar just i slutet, så det har varit stående ett tag. Sen kom vi på den brajta idén att ta lite sten från den andra sidan, som det nog inte blir av att fixa den här sommaren. Sten finns det ju för övrigt massor av i backen, så när alla våra projekt som kräver någon form av grävning är över så kommer vi ha en livstids förbrukning av sten i vilket fall (hur mycket nu det är). 
-
Så, såhär såg det ju ut före:
-
 
(Klicka för större format)
-
Under tiden...
-
-
 
Och såhär blev det efter! 
-
-
Jag trodde det var mest kullerstensartade stenar under all växtlighet, för det var dom man såg. Men resultatet blev mycket mer stening ölandsstrand än kullerstenstorg. Jag gillar't!
-
Vi la matta under för att hindra ogräs, sen lite smågrus och så på med stenen. Nästan alltihopa fanns där under mossan och gräset. Trappen, som knappt syntes innan, fick ett extra trappsteg högst upp. En för ändamålet väldigt lämplig sten fanns nere vid dammen som vi har avskaffat (jag är fortfarande aningen orolig för små grodorna, små grodorna). På det hela taget känner jag mig väldigt nöjd!
-
Nu återstår bara vänster sida om trappen. Men vi ska väl ha något att göra nästa sommar också.
-
 
-
Stensättning Trädgård
3 kommentarer
sys

åh vad fint, ser fram emot att se stenarna och la famigliga live på söndag!

Mamman

Det blev jättefint. Vill påpeka att jag också lagt dit i alla fall fem stenar.....

den farliga

ser kanonfint ut!