Men solen skiner

Dagarna rullar på. Det är väldigt skönt att även Mannen är hemma. Dels hinner man faktiskt göra nåt, dels bidrar det ju med en hel del distraktion från allt man inte orkar fundera över precis hela tiden.

I helgen var vi äntligen i på ön i Hufvudstaden och hälsade på Lillebror med familj (med familj!!). Deras Lillskurk är alldeles ljuvlig. Men trötta är dom, mycket skrik är det med den lilla, ont i magen. Stackars. Det var väldigt vackert däromkring, tyst och stilla, bara lite motorbåtstuff och sånt där trevligt.

Nu i veckan har vi varit på sjukan igen. För varje grej de kommer på att de vill kolla upp, desto mer får jag att oroa mig för, känns det som. Inte helt rationellt, men i alla fall.

Igår var det schlager, första semin. Det måste förstås kommenteras. Vi bullade upp med våfflor, morots- och gurkstavar och dipp.

Lettland hade det mesigaste scenframträdandet, och så är det väl lite lustigt att sången handlar om en annan sång, tyckte jag. Albaniens ballad var väldigt annorlunda, men jag gillade den ändå på något vis. San Marino var värst med sin facebook-sång: If you wanna be more than just a friend, if you wanna play cybersex again, if you wanna come to my house, click me with your mouse!". Och så måste man säga " how about a little chet" för att det ska rimma på "internet". Österrikes bidrag var väl ungefär vad man väntas sig av Österrike. De är trevliga, men knäppa. Liksom. Av de som inte gick vidare hade jag velat ha med Israel och Finland.

Har man missat kalaset så finns det på svtplay. Där finns för övrigt även första säsongen av Downton Abbey, titta, titta!
0 kommentarer