Hej jobbet

Här hemma vankas förskylningsbaciller sedan i lördags eller så. Lilla Ru är täppt i näsan för första gången i livet. Han gillar't inte. Trollbarnet tar hostan med ganska mycket ro, som vanligt. I söndags smet jag en sväng och laddade med lite friluftsliv: Åkte till Rocklake för kajakkurs. Det var kul, må jag säga, och träningsvärk fick jag också. Fyra toasters! 
 


Och så har det dragit igång nu, det här nya: Mannen har gått ner till att jobba 40 procent och jag har börjat jobba 60, eller tre dagar i veckan, som det också kan kallas. Måndag, tisdag och fredag ska jag framledes närvara på kontoret. Smart som jag är såg jag till att börja på en tisdag, så förra veckan var inte så hemskt arbetsam. Och innan jobbet hopat sig kan en ju passa på att sluta lite tidigare också, så även den här veckan går jag hemåt vid halv tre. Finfint. Det kommer nog att kännas länge att jobba ända till klockan fem nästa vecka. Jag vet inte riktigt än hur jag gillar att jobba. Det känns längesen sist. Skapligt otaktiskt också att vara ledig onsdagar egentligen. Inget onsdagsfika! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kajak
0 kommentarer