Jetzt bin ich so müde

Det här blir mitt hundrade blogginlägg. Grattis. Tack.

Det blev en heldag idag, trots blankt på schemat. Vi drog igång vid nio imorse och hela dagen gick ju åt, så det var ju bra att vi började så pass tidigt ändå. Har gått bra på sätt och vis och dåligt på sätt och vis - vi har mycket att säga och diskutera, vi vet bara inte riktigt hur vi ska göra själva upplägget. Vi ska i alla fall träffas före seminariet imorgon, så då ska vi väl hinna putsa upp det sista.

Är rikgit trött nu. Egentligen borde man sätta sig och läsa igenom det där kapitlet en gång till. I alla fall liksom skumma det. Och få en massa nya bra idéer tills imorgon. Hm.

Imorgon kommer mannen hit, hurra!  Med grejerna som ska förgylla det lilla 12-kvadratiga studentrummet. Jag ringde till öbo och fick veta att det liksom inte finns nåt basutbud alls vad gäller köksutrustning i dom där studentlyorna. Det trodde jag - jag menar, hur gör utbytesstudenterna, åker till Ikea och köper på sig rubbet? Förhoppningsvis finns det en massa kvarlämnat som är för gemensam användning, och om inte så har jag blivit lovad att låna de flesta nödvändigheter av det vackra värdparet. Skönt, blir inte så mycket att släpa upp ifrån Jönköping på det viset. Fast vattenkokaren har jag bett mannen ta med sig, behövs den inte får han väl ta hem den igen. Och mina favorittekoppar, för tekoppar vill man ändå ha sina alldeles egna. Hoppas det finns mikro. Den bärbara datorn ska jag ha här också. Ibland är det ändå lite tur att han är en prylbög, min man. Fast det skulle jag förstås aldrig säga så att han hörde det. När han hör är han bara en eländes materialist.
1 kommentar
Susanne

Hoppas ni får en trevlig helg, själv far jag och gosplar i Gävle. Kram mamma? Är du föresrten hemma måndagen den 25 mars?