Balkonggrönska

Glömde nämna en liten detalj om den där handledarkursen; det var en kille där i sällskap med sin pappa, det var uppenbart, för dom såg exakt likadana ut. Killen, som jag gissar var i 17-årsåldern, hette Leif. Stackarn. För övrigt hade han visst åtta syskon och var fantastiskt lik Carl Bertil Johnsson.

Tvätten blev tvättad och en synundersökning för körkortseländet har jag klarat av också. Det var lite nervöst faktiskt, jag har inte kollat synen på massor av år. Men synskärpan var finfin, minsann! Inga glasögon så långt ögat kan nå.

När mannen kom hem var han alldeles rastlös, så vi åkte upp till A6. Där var det folktomt, alla är väl på stan nu när det är marknad. Och tadaaa! I affär nummer två hittade jag precis det jag hade letat efter, en trevlig liten vit cardigan att ha över klänningen på bröllopet och på examen också. Sen gick vi till Coop och köpte vuxenpoäng: Balkonglåda, jord och växter. Och ikväll har jag pysslat. Det blev inte illa, om jag får säga det själv! Hoppas tomatplantan tar sig ordentligt, så vi får njuta av goda plommontomater sen. Mumma. Det blev te och en omgång vattenpipa på balkongen sen också. Det smakar mint.
0 kommentarer