Så går en helg ifrån vår tid

Det är söndag kväll och en lätt söndagsångest har infunnit sig. Jag har inte så hemskt stor lust att gå och jobba imorgon, får jag medge. Den här veckan upphör augusti och därmed förmånen med sommartid, det vill säga att man får gå hem redan klockan fyra ("om arbetet så tillåter"). Från och med torsdag vankas arbete till klockan 17.00 dagligen. Tvi tysan.

Modern åker hemåt imorgon, hon har varit på riktig långvisit. Men så har hon varit iväg och träffat gamla bekanta också, och någon alldeles ny bekant därtill. Nytta har hon gjort också, målat och grejat. Finemang!

Idag har svärpärona varit här dessutom, grillmat i paviljongen blev det. Än är det sommar, våga inte säga något annat!
3 kommentarer
mamman

Hemma igen i ett kallt och grått Sala.Morfar mötte på stationen så skönt att slippa gå hem denna dag.Nu har det slutat regna så kanske blir det lite plock ute. Tack fina för en trevlig helg.

Kram

Moster M

"Vägra H.ordet" Det är nu sensommar, och den tycker jag kan få pågå hela september, sen vet ju alla att början av oktober är "Brittsommar"... och början av okober kan ju pågå rätt länge... så... då behöver vi inte räkna H... förrän månaden som kommer efter oktober... På så vis blir det sommar ganska länge :) Mer sommar åt folket tycker jag!

Kramar från Mostern

Sig

ja jag går barbent (och huttrar)