Gör som tjejerna vet ja - tejpa på plats!

Hej förkylningsbaciller. Ni har varit här länge nog. Jag var less på er redan i onsdags. Ni har dessutom totalsabbat min träning den här veckan. Sumpat mina klistermärken. Försvinn. Med ovänlig hälsning.
 
 
Ikväll är det Melodifestival. Jag kommer mest troligt att se hela alltet. Motvilligt. Fast ändå inte. Jag har inte läst på så mycket, vet inte ens vilka som ska vara med. I DN idag kunde man i alla fall läsa om kvällens deltagare och jag konstaterade att alla var okända, förutom Yohio och Paparizou. (Och möjligen The Arks trummis, fast han är för mig helt okänd som sångare). Jag fasar framför allt för en låt som heter Casanova som ska sjungas av en dansbanskvinna samt Bedroom som ska sjungas av en cirka 30-åring med för mycket mojs i håret. Skrevgrepp utlovas.
 
Det där fattar jag inte. Michael Jackson började väl, antar jag. Eric Saade gör det och jag minns att Begging for more-killen i förra årets festival, vad han nu hette, liksom inte tycktes kunna få nog. Tror dom att deras könsorgan ska trilla av när dom dansar runt sådär om dom inte sätter det på plats emellanåt? Eller finns det faktiskt folk som tycker att det liksom ser... lite härligt ut...? 
 
Okej, jag läste just igenom vad jag skrivit och insåg att jag i och med detta kan framstå som en gnällig tant. Det går an. För jag fattar verkligen inte. 
 
Melodifestivalen Schlager
0 kommentarer