Näsflöjtssuccé

Jag hittade näsflöjten när vi bytte plats på hyllan och skrivbordet hemma för ett par veckor sen, och som från skyn slog tanken ner; Jag ska spela, på näsflöjt, 'Time to say Goodbye' på chefen-tjefens fest! Så det gjorde jag. Och det var fantastiskt roligt. Det roligaste var när förspelet precis var slut och alla satt och tittade förväntansfullt och bergis trodde jag skulle börja sjunga, och förvirringen i deras ögon innan de liksom fattat vad som hänt och om de egentligen fick skratta.

Jag klarade mig igenom hela stycket (en bantad variant dock) utan att brista ut i skratt, vilket jag vågar påstå var något av en bedrift.

Idag är alla trötta chefen-tjefen är borta.

3 kommentarer
sys

Näsflöjten är klart underskattad. Har du hört att det ska komma en opera som heter Näsflöjten. Tihi!! kjam!

den fariga

Pappa plockade fram näsflöjten idag faktiskt! Ni skulle kunna spela nåt ihop!

Mamman

Bravo gumman!