Salahelg

I fredags kväll kom jag med tåget till Falköping alldeles utan problem. Tåget därifrån var däremot en timme försenat. Som hittat. Falköpings station var sig alldeles likt; A-lagarna satt på sin bänk närmast fönsterna och den psykotiska kvinnan skällde i mynttelefonen. Nåja. Strax innan Hallsberg var det signalfel och ett evigt väntande vid varje signal. Från Västerås blev det taxi. Chauffören berättade att han ska springa nedför en husvägg i sommar. Han ska dessutom betala 800 kronor för det. Sånt hör man inte varje dag.

En trevlig sak med tågförseningar är att folk på tåget börjar prata med varandra. Man kan klaga på SJ, ironisera över SJ och prata om andra gånger man råkat ut för SJ. När ämnet är mer eller mindre uttömt kan man prata om andra saker, som var man ska gå av och vad man ska göra där i helgen eller var man har varit. Trevligt.

En trevlig sak med min mormor är att hon är lätt att glädja. Hon blir glad bara av att man kommer. Tipptopp! Vi lunchade i Västerås med anledning av hennes nära förestående 80-årsdag. Sen hann jag vara med på slutet av Herr och Fru E:s namnfest efteråt. Väldigt trevligt att se dem och andra som var där. På midsommar ska vi till Öret och umgås på riktigt, ser fram emot det!

Väldigt najs också att träffa både syster och mor och bror och far på en och samma helg, det är en sällsynt lyx.

Befinner mig just nu på tåget någonstans strax efter Mjölby. Trevligt sällskap fick jag första biten från Sala när det visade sig att Fru E:s lillebror med fru satt på samma tåg. Topp!

Nu längtar jag efter den underbare Mannen. Det har visst hänt saker på Torpet medan jag varit borta, ska bli spännande att se!  

3 kommentarer
sys

puss och kram och tack för i helgen, bättre sängkamrat får man leta efter! ;-)

Hälsa svågert!

Susanne

Så trevligt att du fick sällskap och sånt fint sällskap sen...

Din mamma blir också väldigt glad bara av att du kommer och x-tra roligt var att ni var hemma alla tre. Hoppas du får en god vecka. Kram.

Undrar över Tyrrone, förstår han svenska?

den farliga

Känns tråkigt att jag missade helgen, verkade som om ni hade det väldigt mysigt! kram!