Mors ljusa ögonblick

Min kära mor, som är lite ledig, kom på att det vara tråkigt att vara hemma. Så när hon nu kunde få skjuts neråt Småland kom hon på att hon kunde göra ett litet besök när i Northern Hammer. Igår meddelade hon att hon skulle dyka upp vid tvåtiden och bad mig lägga ut en nyckel. Det gjorde jag.

Mannen och jag kom nyss innanför dörren, och här väntade ingen mor. Inte svarade hon i telefonen heller. Inte utan att man känner ett spår av oro, när modern är mer än två timmar sen och inte har hört av sig. Så ringer hon upp:

- Jag kom på det nu; har du blivit utelåst nu när du lagt ut nyckeln åt mig??

Hur tänkte hon där?
2 kommentarer
Moster M

Ha ha ha ha haha,,,, jag får andnöd! Så typiskt min kära systeryster, tillika din moder :) Men härlig är hon...

(Hoppas bara hon kommer tillrätta...)

Anonym

Hon tänkte väl inte som vanligt.....