Sommaren Del 8

Min kusin gifte sig i somras, hemma i Sala. Min lilla kusin. Inte min minsta, men ändå lilla. Hon är sju år yngre än jag, och uppenbarligen gammal nog att bli fru. Det är lite otäckt. Vackra var dom, såklart, och gifta blev dom. Väldigt nöjd med mitt hår var jag också! Jag bidrog till uppvaktningen på festen genom att dansa, minsann, tillsammans med tjejerna från dansgruppen jag ledde ett tag när jag var ungefär 19 och dom var ungefär 12. Numera vuxna kvinnor, hela bunten. Lite läskigt, det med. Rackarns kul var det. Hon är något alldeles speciellt, den här kusinen, och jag är alldeles väldigt glad för henne och hennes mans skull! 
 
 
När vi ändå var i Sala allihopa blev det lite 30-årsfirning också. Jag hade en kort, men intensiv 30-årskris där på mors altan. I övrigt åt vi god mat och drack sangría och jag fick fina presenter; jag ska få testa segelflyg, minsann! Det blir något att se fram emot. 
 
Mamma gav en hemlig present; vi fick med oss ett kuvert och instruktioner att åka till en adress i Uppsala, medan mor passade på att få lite kvalitétstid med sitt äldsta barnbarn. Väl där visade det sig att det var fiskspa som var grejen! Liiite läskigt att stoppa i fötterna, får jag medge, men sen var det riktigt skönt. Vi passade på att fika långsamt efteråt också, bara och och min man. Prima. 
 
Lite fint häng hos farsgubben hann vi med också allihopa innan vi for tillbaka till Northern Hammer igen. 
 
 
 
 
Bröllop Fiskspa Semester frisyr
1 kommentar
den farliga

åh! :) Nog för att jag känner mig relativt vuxen, men jag kommer nog alltid vara en av småtjejerna misstänker jag.

Himla uppskattad var dansen! Du ska tro hur sugen jag var på att slänga av skorna och vara med!

Och föresten så tycker jag att vi ska boka två helger på det nya året. En när du kan komma till mig och en när jag kan komma till dig och er! kram!

Svar: Det låter som en väldigt strålande idé! Jag har just nu ungefär 52 obokade helger, såvitt jag vet, så det ska vi väl kunna få till :D Kram!
parentes