Helgmåndag

Yasuragi var prima. Bad, bastu, mer bad, häng. Precis sådär bra som man kunde tro. När det gäller mat så hade jag väntat mig, ja, mat, man ska ju äta liksom. Därför var det ju fenomenalt att middagen var typ helt fantastisk. Tror aldrig jag har uppskattat mat så mycket nån annan gång. Maten tillagades vid bordet. Som att ha en alldeles egen tv-kock, fast lajv, hos sig. Fem rätter och oj, å gott! Alla gick runt i tofflor och badrockar och man behövde inte ens tänka på att byta om till middan. Topp!

Igår funkade inte varmvattnet på stället. Inte så käckt. Men för vår del gjorde det inte så mycket, vi hade ändå planerat för yoga och helkroppsmassage. Och inte kan jag påstå att det var skönt, men, ja, uppfriskande, med kalldusch efter en kort sittning i bastun strax innan vi checkade ut. Dessutom blev vi kompenserade med 200 kronor att handla för i butiken, och vi slapp betala för vinet och teet kvällen innan. Så det gjorde ju då rakt ingenting.

Efter utcheckningen blev helgen om möjligt ännu bättre, för då tog vi oss till Mooseisland och finaste bror med familj. Och det är bland dom allra finaste man hittar, ska jag säga! God mat och chokladkaka fick vi också, och finaste brorsonen lät sig pussas på magen när den första blygseln gått över. Kvalité.

2 kommentarer
den farliga

Låter som en helt underbart bra toppenhelg!

mamman

Häääääärligt...