Måndag, lördag, sömndag

När man jobbar lite olika dagar såhär som jag gör nu så tappar man lätt kollen på vad det är för dag och sådär. I lördags hade jag i alla fall koll på att det var lördag. Och melodifestivalfinal. Vi hade bjudit hem folk som vi nästan inte känner alls, mest på magkänsla sådär; Lilltrolls badkompis W och hans föräldrar, C och M. Vi skulle äta mat, kladdkaka (som dom hade med sig, se på schlagern (och eventuellt äta ganska mycket godis) var det tänkt. Det hela var väldigt trevligt och bra fram tills vi var nästan klara med maten, då W plötsligt kräktes över far sin. Äsch då. Så dom for hem. Kvar satt vi, inte längre så sugna på kladdkaka, och sörjde förlusten av vårt trevliga sällskap. Efter nödvändig sanering blev det i alla fall schlager. Fint det. Jag blev nöjd med vinnaren och så, men finast var definitivt Euphoria på teckenspråk. Igår var det sen meningen att vi skulle göra en massa nytta, men... Jao, vi somnade på soffan. 
 
Idag är det måndag, ifall det skulle haundgått någon, och jag har jobbat. Imorgon och två dagar till  är det Mannens tur. Eftersom han jobbar i V-ås passar resten av oss på att följa med och hänga i Sala ett par dar. Fint det! 
 
För övrigt är jag väldigt förtjust i den här nya solskensgrejen. 
 
 
0 kommentarer