Altanbygge - Stora grävardagen

Hurra, hurra, för idag var den dagen här som Mannen längtat allra mest efter! MASKINER! Redan igår kom ett stycke grävare och ett stycke lastare och parkerades här i trädgården (att jag kallar dem så är enkom för att min bättre vetande Man upplyst mig om att det heter så, i annat fall hade jag sagt typ "ett par små traktorer"). 
Förmiddagen började med att vi forslade undan betonghögen som blev resultatet av den där bilningsmaskinen från förra helgen. Det blev lite effektivare när jag kom ut och hjälpte till också, men det gick inte så länge, för Lilltroll hade ingen lust att sova middag. Nåja. Efter lunch kom en herr A till undsättning, och då blev det bättre fart och Lilltroll blev desto 
mera nöjd. Måste medge att det var oväntat roligt att ratta runt den där gröna!
 
Det som har hänt är att gräsmattan har grävts bort - där ska läggas sån där duk som hindrar växtlighet, och så grus - och sedan har det mätts en massa (detta kunde dock inte dokumenteras i bild, då det gick åt en person i varje ände av måttbandet och en till sprejburken ((i Småland säger de förresten sprajburk)) och slutligen grävts hål för plintarna. 
 
Tydligen blir det till att ta till den där bilmaskinen lite mer än det var tänkt - i två av plinthålen påträffades nämligen en gammal husgrund. Hoppsan. Men det ska nog lösa sig det med.
 
Såhär i skymningen har de tagit fram en lasermojäng där ute och håller på att mäta ännu mer. Mycket med det där mätandet. Men så får man väl tro att det blir rakt och allt sånt där bra också. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Jag ska gräva ett hööl!"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2 kommentarer
Modern

Å jag kan tro att mannen din njöt av att gräva med de där maskinerna. Å lilltroll verkade också gilla läget...

den farliga

åhh vad spännande! Jag vill så gärna komma ner och hälsa på er, var allt för länge sen! kram till gladaste sötbarnet också, och er!

Svar: Du är så hjärtans välkommen, kära du!!
parentes