En kopp te på det

När man får barn blir det många Livets Första. Allra mest för barnet, förstås. Första tanden, första sjöbadet, första cykelturen.
 
Det blir också många Första för en förälder.
 
Igår, till exempel, var jag på mitt livs första föräldramöte. Jag träffade fem andra föräldrar till andra normalstörda och annan sorts störda barn på Lilltrolls avdelning. Den stora buggen var ju att det inte bjöds något te, men annars var det fint. Vi fick höra om förskolans mål och mycket om vad barnen pysslar med om dagarna. Dom är himla fina, förskollärarna på Lilltrolls avdelning. Och föräldrarna med. En förälder, med massa års erfarenheter av habilitering och annat funktionshinderrelaterat, gav mig en kram, sitt telefonnummer och uppmaningen "Dubbeljobba inte om det är något du vill ta reda på, ring mig, jag har koll! Vi tar en fika!"
 
Det var fint.
funktionshinder förskola
2 kommentarer
mam

Så bra det verkar, får mormödrar hälsa på?

sig

Najs!