Hej, hej 2015

Nytt år, nu igen. Tänkt att det bara är fem år kvar till 2020, känns inte det ganska overkligt? Det var ju nyss milleniumskifte, för tusan! 
 
En bra sak med att det har varit nyår, det är att vårterminen börjar. Jag tycker det känns hoppfullt på något sätt. Som om det kanske, eventuellt skulle kunna bli sommar någon mer gång. Men när det nu ändå ska vara januari och februari och sådär så har jag mig gärna några minusgrader och lite snö, det blir ju trevligare så, kan jag tycka. 
 
Vi har firat jul med svärpärona och min allrakäraste syster, jag har lärt mig att vika pappersstjärnor igen (tack vare att min klyftiga man förstod en helt oförståbar bildinstruktion) och Lilltroll har fyllt tre år och blivit firad med mormorsbesök, chokladbollar, tårta och paket.  
 
Nu i dessa januaridagar vaggar jag runt som barbamamma (känslan förstärks av den finfina onepiece jag fick i juklapp av min älskade man) och önskar att bäbis kunde ta och komma ut nu. 
 
Idag har jag ägnat mig åt lite pyssel också. Med fimolera. Youtube är fullt av inspiration och idéer. Försökte mig på att göra en blomrulle, och det gick på ett ungefär. 
 
 
Jaha, vad ska man tro om 2015 då? Planen är att jag ska vara föräldraledig större delen av året. Vad man kan vänta sig när man ska få barn, ja, det har jag lärt mig att man helt enkelt inte vet. "Du har en härlig tid framför dig!" sa någon häromveckan. Fast det vet man faktiskt inte. Förra gången jag fick barn hade jag en hemsk tid framför mig. Ett halvår in och ut från sjukhus och mer oro än jag känt sammanlagt i hela mitt liv förut. Det var inte alls så härligt. Vad jag vet är i alla fall att jag väldigt mycket ser fram emot att få träffa den här nya lilla människan. Hörru, det går bra att komma nu! 
 
 
0 kommentarer