Hej hej

Jaha, hej hej därute i sajberrymden. Här är jag igen. Och bäbisen kom ut, till slut, hurra! Två dagar före igångsättningsdatum. Med ganska god fart, dessutom. Finemang! Knubbig var han, med veck på låren och allt. Jag har aldrig haft en bäbis med veck på låren förut. Det känns fint att få vara med om.
 
Första veckan hemma var sådär oförskämt bra. Ingen babyblues, gott humör och sömnbrist är väl inget. Sen gick den veckan över och det blev lite värre. Först kom migrän eller nån likartad form av huvudvärk, riktigt illa i sådär tre dagar och sen ganska illa i ett par veckor till efter det. Fortsatte med att bli förkyld och få bihålleinflammation. Det hade jag aldrig provat förut, så det var en ny och spännande upplevelse. Lite som att huvudvärken flyttade sig från huvudet till ansiktet och tänderna. Det gick över så småningom och ja, då kom magsjukan. Jag kan rekommendera ovanstående ifall man vill bli av med sina gravidkilon fort. I övrigt - not så najs. 
 
Men nu är vi på banan igen! Ja, inte Mannen. Han har blivit sjuk i nån influensa och lär bli hemma från jobbet i två hela veckor innan det här är över. Nåja. När han blir frisk kommer ingen av oss bli sjuk mer det här året, för nu har vi fyllt kvoten. Jajemän. Den nya lilla människan har förblivit osmittad av allt, hurra för det också. Sju veckor gammal nu och har inte legat på sjukhus en enda gång. Med mina referensramar är det sannerligen strålande! 
 
Känner också tacksamhet över saker som att jag numera åter kan promenera, nå mina fötter samt sova på vilken sida som helst. Fascineras över att jag numera kan prata om "barnen" i plural, att min kropp är en välfungerande mjölkfabrik samt att en bärsjal kan vara så oerhört effektiv för att söva bäbis. 
 
Och det är typ VÅR! 
0 kommentarer