Sommaråterblickar Del 1

För att mota höstångesten kan jag med fördel ägna mig åt att se tillbaka på den underbara sommaren, gotta mig i solskensbilder och tänka på hur underbart allting är när det är varmt och ljust ute. Därför kommer ni, kära parentesläsare, att få stå ut med ett antal blogginlägg som behandlar händelser i det förflutna, det vill säga sommaren 2013. 
 
Till att börja med ska jag svara på den stora fråga som jag förstår att ni alla bär på: Hur gick det med kajorna? Ja, som tidigare meddelat så bet inte pinnarna helt. Kajorna slutade skaka galler och började skaka pinnar. Den goda nyheten är att inte så långt därefter flyttade kajorna, till stan för man förmoda. Där ägnar de sig åt att äta upp turisternas glasstrutrester samt att skräna, vara fula och skita ner. Vi hoppas innerligt att de aldrig flyttar tillbaka, men hoppet är inte så stort. Även föregående somrar har kajorna flyttat härifrån - och flyttat tillbaka.
 
I midsomras var familjen E från Öret här. Jag och Fru E hade planerat för kvalitetstid. Det blev inget med det. Men det var fint ändå! Männen jobbade hårt för att fixa midsommarmiddan (se bild nedan) och hela familjen E fick fin övning i att sova alla i samma rum inför sin första-nånsin-husvagnssemester. 
 
 
Nä, dags att sluta kolla sommarbilder och börja dricka en till kopp te. Tjipp.
0 kommentarer